Loading

Natura Medica

Sytuacja: Firma Natura Medica zajmuje się produkcja i sprzedażą kosmetyków. Są to preparaty zawierające srebro koloidalne, służące do pielęgnacji ciała i twarzy. Dotychczasowe działania marketingowe, realizowane samodzielnie przez pracowników firmy nie przyniosły oczekiwanych efektów sprzedażowych.

Potrzeba: Klient zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Dodatkowo reprezentantom firmy zależało na optymalizacji kosztów pozyskania sprzedaży.

Zastosowana strategia

Standardowo jak przy każdej współpracy, przygotowaliśmy strategię działania. Przeanalizowaliśmy produkt i grupę docelowych klientów. Dostosowaliśmy komunikaty reklamowe do grupy docelowych klientów i problemów związanych z cerą oraz codzienną pielęgnacją skóry, jakie rozwiązują poszczególne produkty. Zdecydowaliśmy, że najlepszym kanałem reklamowym będzie sieć reklamowa Facebooka. Wraz z działaniami SEO prowadzonymi przez zaprzyjaźnioną agencję The First, stanowiło to doskonały pakiet startowy realizujący ambitne cele dla klienta.

Zespół przygotował kilka kampanii. Jedną z nich oparliśmy na skojarzeniu produktu z medyczną jakością. W drugiej skorzystaliśmy z nieszablonowych kreacjach rysunkowych ze śmiesznymi postaciami, które świetnie przyciągnęły uwagę młodszej części odbiorców. Warto testować różne pomysły, różne komunikaty i różne kreacje reklamowe. Dane analityczne odpowiedzą nam na pytanie, które działania przynoszą najlepsze efekty.

Osiągnięte efekty

MiesiącZasięg (osoby)Wydana kwota PLNView contentKoszyki w witrynieLiczba zakupówPrzychody PLNROAS
Styczeń59000x188512127y1,79
Luty1290002,26x41944341022,25y2,72
Marzec1710004,17x53249572845,58y4,46
Kwiecień 2140007,17x913115554449,56y4,33
Maj 2290007,38x10141179447111,61y4,55
Czerwiec32300011,45x11596208459913,88y3,93
Lipiec363 58515,86x11512265780319,83y4,03

Gdzie “x” to kwota wydana w pierwszym miesiącu współpracy.

Gdzie “y” to kwota przychodu w pierwszym miesiącu współpracy.

 

W styczniu 2021 Klient sprzedał za pośrednictwem swoich kampanii zaledwie 9 produktów.

W pierwszym miesiącu współpracy zaczęliśmy od niskiego budżetu. Takie podejście wynika z poczucia odpowiedzialności pracowników agencji Cube za budżety naszych Klientów, która jest zakorzeniona głęboko w wyznawanych przez nas wartościach. Uzyskaliśmy następujące wyniki: ponad 272 tysiące wyświetleń reklam oraz przychód z 102 zakupów ponad dwukrotnie większy niż przychód z stycznia — pierwszego analizowanego przez nas miesiąca.

Marzec to miesiąc, w którym został uruchomiony remarketing. Wraz z większym budżetem reklamowym uzyskaliśmy ponad 5-krotnie większą sprzedaż w stosunku do stycznia. ROAS czyli zwrot z wydatków na reklamę wyniósł 4,46. Oznacza to, że osiągnięte przychody były 4,46 razy wyższe niż koszty poniesione na reklamę. Jest to wartość zdecydowanie satysfakcjonująca Klienta.

W kwietniu odnotowaliśmy kolejny stabilny wzrost. Sprzedaż 444 produktów przełożyła się na ponad 9-krotny wzrost przychodu względem pierwszego analizowanego przez nas miesiąca. Dotarliśmy w tym okresie to ponad 214 tys. osób. Średnio każda z nich widziała naszą reklamę 3 razy.

Czerwiec to kolejny miesiąc, w którym utrzymaliśmy wzrost. Nasze kampanie dotarły do ponad 323 tys. osób. Przychód wyniósł niemal 14-krotność przychodu ze stycznia.

Lipiec to miesiąc, w który uzyskaliśmy najwyższy przychód. Była to, prawie 20 krotność wyjściowej kwoty.

Celem dalszej współpracy jest ciągły wzrost przy jednoczesnym utrzymaniu lub nawet zwiększeniu współczynnika ROAS (return on ad spend, czyli zwrot z wydatków na reklamę), który jest głównym wyznacznikiem stopnia optymalizacji kampanii online.

Najlepiej sprzedające kreacje reklamowe:

Shopping Basket

Dołącz do najlepszych!

Wykorzystaj potencjał